fbpx

Copykurser som gör ditt skrivande lättare

Bli expert på att skriva säljande texter – utan att låta pushig och säljig.

Kämpar du varje gång du ska skriva en text för din marknadsföring? Har du svårt att veta vad du ska skriva för att nå fram, bygga förtroende, väcka känslor och sälja?

Jag håller copykurser för dig som är egenföretagare eller som skriver åt andra företag.

Lena Zetterberg Björk, kursledare

Copykurs: Nå fram, engagera, sälj – 13 veckor med övningar och feedback​

Få smarta metoder, skrivövningar (med dina egna texter) och feedback som får polletter att trilla ner.

Mål: du ska aldrig mer ska behöva kämpa med en säljande text.

sebastian unrau sp p7uuT0tw unsplash

Gratis copykurs: Lär dig grunderna i att skriva säljande

Få ett mejl om dagen under sju dagar som guidar dig genom processen att skriva en text som når resultat.

Alldeles gratis.

Lena Zetterberg Björk, copywriter

Få mina inspirationsbrev om copywriting

Få knep och tankesätt du har nytta av när du skriver. Nytt mejl ungefär en gång i månaden.

Ord från tidigare kursdeltagare

jeshoots com pUAM5hPaCRI unsplash scaled

Kurs i copywriting – därför är det värt det

Många som skriver copy på jobbet har det som en extra arbetsuppgift. Utan att ha någon utbildning i copywriting. 

En chef har sett att de kan skriva, och plötsligt har de fått ansvar för webbtexter, nyhetsbrev eller inbjudningar till event. Om du är en av dem: grattis! Att skriva copy är ju det bästa som finns.

Då kanske du också känner igen dig i osäkerheten många kan känna när de skriver.

”Gör jag rätt?”

”Finns det något smartare sätt att skriva?”

”Hur kan jag få mina texter att sticka ut?”

Att gå en kurs i copywriting gör dig till en säkrare skribent, som känner till alla verktyg och knep och som kan stå på dig när åsikterna haglar omkring dig. Och som kan visa upp tydliga resultat på nästa utvecklingssamtal.

Jag har jobbat som copy och content manager i 17 år. Under de här åren har jag testat alla copyknep och metoder i praktiken, och utvecklat de som funkat bäst. De senaste åren har jag hållit en mängd kurser och föreläsningar där jag delar med mig av allt det där.

Tidigare höll jag kurs i copywriting på bland annat Folkuniversitetet. Numera håller jag mina copykurser i egen regi. Digitalt och fysiskt. I öppna grupper och internt hos olika företag.

Copykurserna handlar ofta om:

  • metod för att skriva effektivt
  • att skriva lockande och tydliga rubriker
  • call to actions som ökar klick och konverteringar
  • vad du behöver veta om din målgrupp
  • hur du anpassar dina texter till målgruppen, situationen, relationen och kanalen
  • att skriva kärnfullt
  • att ha en konsekvent tonalitet som bygger varumärke och relationer
  • redaktionella texter
  • SEO

Mitt mål är alltid att du ska kunna använda det du lär dig direkt i ditt jobb, och se resultat.