Många som skriver i jobbet har det som en extra arbetsuppgift. En chef har sett att de kan skriva, och plötsligt har de fått ansvar för webbtexter, nyhetsbrev eller inbjudningar till event. Om du är en av dem: grattis! Att skriva är ju det bästa som finns. 

Då kanske du också känner igen dig i osäkerheten många kan känna när de skriver.

”Gör jag rätt?”

”Finns det något smartare sätt att skriva?”

”Hur kan jag få mina texter att sticka ut?”

Att gå en kurs i copywriting gör dig till en säkrare skribent, som känner till alla verktyg och knep och som kan stå på dig när åsikterna haglar omkring dig. Och som kan visa upp tydliga resultat på nästa utvecklingssamtal.

Jag har jobbat som copy och content manager i 15 år. Under de här åren har jag testat alla copyknep och metoder i praktiken, och utvecklat de som funkat bäst. De senaste åren har jag hållit en mängd kurser och föreläsningar där jag delar med mig av allt det där.

Mina kurser i copywriting

Jag håller kurs i copywriting på Folkuniversitetet och i egen regi. Digitalt och fysiskt. I öppna grupper och internt hos olika företag.

Kurserna handlar ofta om:

  • metod för att skriva effektivt
  • att skriva lockande och tydliga rubriker
  • call to actions som ökar klick och konverteringar
  • vad du behöver veta om din målgrupp
  • hur du anpassar dina texter till målgruppen, situationen, relationen och kanalen
  • att skriva kärnfullt
  • att ha en konsekvent tonalitet som bygger varumärke och relationer
  • redaktionella texter
  • SEO

Mitt mål är alltid att du ska kunna använda det du lär dig direkt i ditt jobb, och se resultat.

Här hittar du mina aktuella kurser

Personlig coachning i copywriting

Du kan också få tips, feedback och övningar anpassade till dig och ditt jobb. Då ses vi eller hörs vid ett eller flera tillfällen och pratar om just dina utmaningar. Och hur du bäst utvecklas som skribent och får resultat av dina texter.

Läs mer om personlig skrivcoachning