Copy

Väck intresse, sätt rätt förväntningar och stärk ditt varumärke.

Copy behöver se lite olika ut beroende på kanal, målgrupp och vad du vill åstadkomma.

Jag skriver copy till din kampanj, webbplats, annons eller ditt utskick. Oavsett om dina egna idéer flödar, eller inte.

Jag jobbar prestigelöst och snabbt, med dina mål och syften som utgångspunkt.

Webbcopy

Oavsett om du använder webben som säljkanal eller inte, behöver du visa vem du är på ett konsekvent och inbjudande sätt. Det gör du bäst genom att sätta din målgrupp i fokus och skriva utifrån deras behov och perspektiv.

Du vill förmodligen också dyka upp när de googlar, att de hittar rätt på din webbplats och att de förstår hur de gör det du vill att de ska göra.

Med andra ord – fylla din webbplats med sökmotor­optimerad, begripligt strukturerad, tydlig och effektiv text.

Jag har jobbat med webbcopy, struktur och sökmotor­optimering för både små och stora webbplatser, i stora webbprojekt och med mindre finslipningar.

Copy för annonser, kampanjer och nyhetsbrev

Annonser, direktreklam och annan marknads­kommunikation behöver väcka känslor hos läsaren för att ha effekt.

Som din copywriter börjar jag med att lära känna din målgrupps drivkrafter, vardags­bekymmer och behov.

Det ger mig insikt i hur vi bäst når fram till – och in i – din målgrupp. På ett sätt som övertygar dem, så omärkbart att de inte märker att de blivit påverkade.

Med copy som sätter deras behov av dina tjänster i centrum.

Copy som vårdar relationen

För att få dina kunder att stanna kvar, handla mer och rekommendera dig till andra, behöver de känna sig bekräftade i sina val.

Vårda dina kunder genom att hålla kontakten med dem på ett respekt­fullt och relevant sätt – och inte bara när du försöker sälja.

Jag hjälper dig med kund­kommunikation som stärker både kund­relationerna och varumärket.

Kontakta mig

Pris:

Mitt arvode för copyuppdrag är 1 150 kronor per timme exklusive moms.