Copy

Din copy ska väcka intresse, sätta rätt förväntningar och stärka ditt varumärke. Den behöver se lite olika ut beroende på kanal, målgrupp och vad du vill åstadkomma.

Jag skriver copy till din kampanj, webbplats, annons eller ditt utskick. Oavsett om du har massor av egna idéer, eller inga alls. Jag jobbar prestigelöst och snabbt, med dina mål och syften som utgångspunkt.

Webbcopy

Oavsett om du använder webben som säljkanal eller inte, behöver du visa vem du är på ett konsekvent och inbjudande sätt. Det gör du bäst genom att sätta din målgrupp i fokus och skriva utifrån deras behov och perspektiv. Du behöver också se till att dyka upp när de googlar, att de hittar rätt på din webbplats och att de förstår hur de gör det du vill att de ska göra. Men andra ord – fylla din webbplats med sökmotoroptimerad, begripligt strukturerad, tydlig och effektiv text.

Jag har jobbat med innehåll, struktur och sökmotoroptimering för både små och stora webbplatser, i omfattande webbprojekt och mindre finslipningar.

Copy för annonser, kampanjer och nyhetsbrev

Annonser, direktreklam och annan marknadskommunikation behöver väcka känslor hos läsaren för att ha effekt. Som copy försöker jag lära känna din målgrupps drivkrafter, vardagsbekymmer och behov. Först då börjar jag förstå hur vi bäst når fram till – och in i – din målgrupp. På ett sätt som övertygar dem, så omärkbart att de inte märker att de blivit påverkade. Med copy som sätter deras behov av dina tjänster i centrum.

Copy som vårdar relationen

För att få dina kunder att stanna kvar, handla mer och rekommendera dig till andra, behöver de känna sig bekräftade i sina val. Vårda dina kunder genom att hålla kontakten med dem på ett respektfullt och relevant sätt – och inte bara när du försöker sälja.

Jag hjälper dig med kundkommunikation som stärker både kundrelationerna och varumärket.

Kontakta mig